פרויקט פיתוח טכנולוגיות מידע במערכת החינוך.

פרוייקט חסר תקדים בהיקפו- פיתוח טכנולוגיות מידע- במערכת החינוך בעלות של למעלה מ- 2.7 מיליון

המועצה המקומית תל מונד הציבה את נושא פיתוח טכנולוגיות מידע כיעד ליבה במערכת החינוך שהיא הלב הפועם של העשייה במועצה, שחרתה על דגלה: "תל-מונד מקום של חינוך".
במקביל – מתבצע מסלול פדגוגי שכולל פיתוח פורטל 365 (חשבון ענן לכל תלמיד עם אפשרות לאופיס מלא בבית ובחינם).

עם תחילת שנה"ל יגיעו תלמידי המושבה וצוותי ההוראה למוסדות חינוך בעלות תשתיות שהושבחו, כולל עמדות המורה / הגננת כגון: מחשב, מקרן, רמקולים ואינטרנט מהיר ועוד.
לטובת התוכנית , המועצה – בהובלת ראש המועצה אישרה תקציב בסך 2,700,000 מיליון המכיל התייחסות לכל חמשת בתי הספר , גני הילדים ומוסדות ה"ספח" לחינוך.

ראש המועצה, עו"ד שמואל סיסו, שהיכרותו עם הנושא רחבה, שכיהן בעבר כמנכ"ל רשת "אורט העולמית" (הכוללת גם את תכנית "קדימה-מדע") , ברך על התנעת התהליך וציין כי הנושא חשוב מאין כמותו למערכת החינוך בכללותה.
עו"ד סיסו: " הצבתי לעצמי כמטרה, בנוסף לכל השיפור הפיזי של המבנים, לתת דגש על התכנים הפדגוגיים ובמיוחד על הטמעת הטכנולוגיות הלימודיות שהן העתיד".

בהתייעצות עם גורמים פדגוגיים במשרד החינוך ובמועצה ובשיתוף הצוות המקצועי – טכנולוגי ופדגוגי של המועצה, הוחלט לבצע במידית את העבודות המתבצעות ממש בימים אלה במסגרת זו :
• שדרוג תשתיות התקשוב כך שכל מוסדות החינוך יהיו מרושתים ומחוברים לסיבים אופטיים ורשת התקשורת תנוהל בצורה חכמה ומתקדמת
• שדרוג כל חללי הלמידה לחללים חכמים, המאפשרים עבודה מתוקשבת בסביבה פדגוגית מתקדמת
• תהליכי הטמעה של השימוש בטכנולוגיות המתקדמות
• השבחת הציוד הקיים לציוד מתקדם עדכני
בימים אלה עומדת המועצה בפני סיום הכנת התשתיות לכל מוסדות החינוך וגופי ה"ספח" למועצה ובמקביל אליה מתבצע 5מסלול פדגוגי שכולל פיתוח פורטל 365 (חשבון ענן לכל תלמיד עם אפשרות לאופיס מלא בבית).

בסיור שערך עו"ד שמואל סיסו על מנת לעקוב אחר התקדמות הפרויקט התרשם שהעבודות מתקדמות בקצב הראוי וציין כי הוא שמח על כך שהוא זוכה להוביל לקיומו של מיזם חשוב זה כבר בשנת הלימודים הקרובה.
עו"ד שמואל סיסו:"במהלך שנה זו התחלנו לגבש תכנית אסטרטגית שנועדה לקדם פדגוגיה חדשנית בבתי הספר.
צוותי ההוראה יעברו השתלמויות מקצועיות בהן יכירו בהן יכירו מתודולוגיות לקידום פדגוגיה חדשנית דיגיטלית, יפגשו אמצעי הפעלה ותוכן מותאמים אישית לרמת התלמיד, מערכות לניהול למידה וכן, יחשפו ככל הניתן לעמיתים ממקומות אחרים על מנת ללמוד מהידע שנצבר ומהטעויות שחוו.

על מנת שנוכל להתחיל וליישמה, נדרשנו להשביח את התשתיות הפיזיות הקיימות בכל מוסדות החינוך. בשנת הלימודים הקרובה ילמדו ילדינו בסביבה חדשנית המאפשרת הקניית מיומנויות המאה ה-21, תוך כדי הטמעה של טכנולוגיית המידע."