השירות הפסיכולוגי החינוכי

מנהלת השרות: ענדה אביבי
טלפון: 7963655 -09
פקס: 7963473 -09
קבלת קהל: בתיאום מראש
מזכירה: גולי שוקרון

צוות השרות:

מירטה קיטלמן, מבל קראוסיק, גיא בנימין, מישל שוב עמי, הדס עוז בונה, אריאל יעקובי, נעמי אופיר

השירות הפסיכולוגי חינוכי (שפ"ח) הינו חלק מאגף החינוך של המועצה המקומית תל-מונד. מטרתו לסייע להסתגלותו הלימודית, הרגשית והחברתית התקינה של התלמיד במערכת החינוך. הפסיכולוגים של השרות נותנים מענה למסגרות החינוך בישוב מגני טרום רשות עד לתיכון. לצורך כך נמצא הפסיכולוג בקשר עם הגננות, המורים, ההורים והילדים הלומדים בגנים ובבתי הספר.
השירות הפסיכולוגי חינוכי בתל-מונד נותן שירותים שנקבעו ע"י משרד החינוך (השירות הפסיכולוגי הייעוצי) בתחומים הבאים:

ייעוץ למערכת החינוכית (גננות, מורים והנהלה).
מעקב וטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אבחון, טיפול וייעוץ לילדים ולהוריהם.

השירות הפסיכולוגי חינוכי מונה 7 פסיכולוגים (מדריכים, מומחים ומתמחים), מזכירה ומרפאה בעיסוק. הוא מוכר על ידי משרד הבריאות כמקום מוכר להתמחות בפסיכולוגיה חינוכית.
הפנייה לפסיכולוג החינוכי נעשית בדרך כלל באמצעות הגננת, מנהל/ת בית הספר, יועצ/ת בית הספר או גורם אחר מהצוות החינוכי.

קיימת גם אפשרות לפנות ישירות אל השירות במסגרת מדיניות של "קו פתוח" לפניות תלמידים והורים כולל סיוע ראשוני, הדרכה ומידע.
במקרים אלו ניתן לפנות בימים א-ה, בין השעות 8.30-14.00, ובמועדים אחרים ניתן להשאיר הודעה במשיבון ואנו נענה בהקדם .

השירותים הניתנים כוללים:

אבחון והערכה של ילדים כולל ילדים עם צרכים מיוחדים כמתחייב מחוק החינוך המיוחד וכן כל הפעולות הנגזרות מחוק החינוך המיוחד ומחוזרי מנכ"ל כמו: השתתפות בוועדות השמה, ועדות שילוב, ועדות מתי"א, שיבוץ וכד'.
מקרים של ילדים בסיכון – התערבות מערכתית במסגרת החינוכית ועם הגורמים הרלבנטיים ברשות, הערכה ראשונית של הילד, המלצות לגבי המשך ההתערבות. במקרה הצורך התערבות טיפולית ראשונית בהתאם לשיקול המקצועי.
התערבות בשעת משבר ומצבי לחץ אחרים ועבודת מניעה בנושא (מצוקה משפחתית, אירועים ביטחוניים וכד')
ליווי, הדרכה וייעוץ לצוותים חינוכיים (מנהל, מחנכים, מורים, גננות, יועצות, צוות פרא רפואי) בכל הנוגע לאיתור וטיפול במערכות החינוך מבחינה לימודית, רגשית וחברתית. בהתאם לצורך תעשה התערבות טיפולית ישירה (עד 5 מפגשים).
השתתפות בפורומים בין מקצועיים במערכת החינוכית לשם בניית תוכניות התערבות רב מקצועיות לילדים הזקוקים לכך (כולל שיתוף ע"פ הצורך של מח' הרווחה וגורמים ברשות).
הערכה ואבחון של תלמידים לצורך השתלבותם התקינה במערכת החינוכית (כגון קשיי וליקויי למידה), אבחוני בשלות בגיל הרך כולל מתן משוב, גיבוש המלצות לדרכי טיפול, דווח בכתב ע"פ הצורך לגורמים שונים, ליווי ההורים והמערכת החינוכית.
כמו כן בתחנה בתל-מונד ניתן שירות ריפוי בעיסוק במחיר סמלי.